...

Profesionāli portretu foto uzņēmumiem, zīmoliem, darbiniekiem un reklāmai

Fotogrāfija ir viens no nozīmīgākajiem elementiem vizuālajā komunikācijā un uzņēmuma tēla veidošanā. Biroja foto, darbinieku portretu foto, pasākumi un reklāmas foto – tas viss veido priekštatu par jūsu organizāciju un zīmolu, tāpēc uzņēmumi arvien biežāk izvēlas organizēt profesionālas korporatīvās un dzīvesstila fotosesijas savām komandām.

Ar portretu foto nodarbojos jau vairāk nekā 10 gadus un izbaudu katru mirkli, kurā varu vērot cilvēkus viņu darba vidē, patiesi priecājoties un lepojoties ar to, ko viņi dara. 

Visbiežāk fotografēju:

  1. Korporatīvos dzīvesstila foto jeb darbinieku portretu foto darba vidē.
  2. Portreta foto studijā. Šie foto vairāk paredzēti reklāmas vajadzībām, piemēram, izmantošanai mārketinga materiālos.

Kam noder portretu foto?

Domājot par portretu foto, iespējams, vispirms prātā ataust skolas laikā piedzīvotās fotosesijas ar krāsainajiem foniem un tematiskajiem aksesuāriem, dokumentu bildes vai klasiskie korporatīvie foto uz balta fona. Taču šobrīd korporatīvie portretu foto ir kļuvuši radoši un autentiski, atspoguļojot uzņēmumu vidi un iekšējo kultūru, kas daudz labāk rezonē ar auditoriju.

Varētu šķist, ka šos foto galvenokārt izmanto uzņēmuma mājaslapas kontaktu sadaļā, taču tā nebūt nav. Portretu foto var lietot ne tikai oficiālajos uzņēmuma komunikācijas kanālos un reklāmas kampaņās, bet ļaut tos izmantot arī darbiniekiem, piemēram, savos LinkedIn profilos. Iespēja izmantot šādas kvalitatīvas fotogrāfijas no savas darba vietas, vairo darbinieku piederības sajūtu organizācijai – galu galā mūsdienās tieši viņi ir uzņēmuma sejas plašākā sabiedrībā.

Kas ir svarīgākais, ko ņemt vērā, gatavojoties foto sesijai?

Pirms organizējat savu korporatīvo fotosesiju, ieteicams vispirms kārtīgi apdomāt, kādam mērķim nepieciešamas šīs fotogrāfijas un kādos kanālos tās varētu tikt publicētas. Tāpat ir svarīgi saprast, kādu vēstījumu vēlaties nodot caur foto – parādīt jūsu darbinieku ikdienu, izcelt kolēģu personības u.c.  

Nākamais solis ir atrast profesionālu portretu fotogrāfu, kas palīdzēs realizēt jūsu vīziju. Neatkarīgi no tā, vai organizējat fotosesiju pirmo reizi vai to darāt regulāri, ir svarīgi, ka fotogrāfam ir pieredze tieši korporatīvo un dzīvesstila foto veidošanā

Pānojot korporatīvo portretu foto sesiju, ieteicams padomāt arī par šādām lietām

  • Cik cilvēku tiks bildēti? Šī informācija ir svarīga gan jums, gan fotogrāfam. Parasti vienai personai nepieciešamas 15-20 minūtes laika, lai būtu iespēja aprast ar vidi un fotogrāfu, kā arī izmēģināt vairākas vietas, pozas un nomainīt apģērbu. Ņemot to vērā, iespējams precīzāk sastādīt fotosesijas plānu un saprast, cik ilgu laiku tā varētu aizņemt, kādas būs aptuvenās izmaksas (īpaši, ja foto sesija notiek īrētās telpās) utt.  
  • Vai būt nepieciešami tikai individuālie portretu foto vai arī cits formāts, piemēram, komandu kopbildes?  
  • Vai fotosesija notiks uzņēmuma telpās vai āra vidē, foto studijā u.tml.? Fotogrāfam ir savlaicīgi jāzina par vietas izvēli, lai varētu sagatavot apstākļiem atbilstošu foto tehniku un aprīkojumu.  
  • Foto vajadzībām atbilstošs apģērbs. Vēlams izvairīties no ļoti spilgtām krāsām un izteikti sezonāla apģērba un raibiem rakstiem. Vislabāk izvēlēties vienkrāsainu apģērbu neitrālos toņos. Izņēmums ir fotosesijas oficiālajā darba apģērbā, kas veidots atbilstoši zīmola identitātei. Ieteicams arī sagatavot divus apģērba variantus, lai varētu uzņemt pēc iespējas dažādākas bildes.  
  • Matu sakārtojums un make-up – kā kungiem, tā dāmām. Lai iegūtu lielisku rezultātu, saviem klientiem rekomendēju fotosesijai pieaicināt profesionālu make-up speciālistu, kas nopūderēs degunu, piekārtos matus un pielāgos esošo make-up fotosesijas vajadzībām. Ja jums pašiem nav zināms make-up speciālists, droši jautājiet pēc ieteikuma savam fotogrāfam.

Katram darbiniekam veltītajā laikā var tikt uzņemtas līdz pat 100 fotogrāfijām. Protams, fotogrāfs tās visas neapstrādā. Praksē visbiežāk sastopami divi varianti:

  1. Fotogrāfs pēc individuālās portretu foto sesijas parāda visas bildes, un darbinieks pats var atlasīt dažus variantus, kas viņam/-ai patīk vislabāk. Šīs tad arī ir tās bildes, ko fotogrāfs pēc tam apstrādā un nodod uzņēmumam kā gala rezultātu.
  2. Fotogrāfs izveido izlasi ar labākajām fotogrāfijām, ņemot vērā asumu, apgaismojumu un citus faktorus. Šīs fotogrāfijas tiek apstrādātas un nosūtītas klientam, kurš pats izlemj, kurus attēlus izmantos.  

Ja vēlaties uzzināt vairāk un saņemt cenu piedāvājumu savai korporatīvo un dzīvesstila portretu foto sesijai, droši sazinieties ar mani, rakstot uz kristaps@lapiks.lv vai aizpildot kontaktu sadaļā pieejamo formu.

 


kontakti

+371 26143552
kristaps@lapiks.lv
Sazinies ar mani..

par mani

Portretu, pasākumu un kāzu fotogrāfs
Rīgā, Latvijā un Eiropā
Uzzini vairāk..
 

aktualitātes